Asunto:[MESHIKO] Lalo Guerrero
Fecha:Jueves, 4 de Septiembre, 2003  01:19:41 (-0500)
Autor:RedLUZ/LUXWeb <redluz @...............mx>

----------
From: todo y nada <y_nadatodo@...>
Date: Wed, 03 Sep 2003 22:16:06 -0700
Subject: [aztlan-anahuac] Lalo Guerrero

1) Musica de Salt Lake City Utah

2) The Circle of Indigenous people, a non-profit
organization to assist all native nations, is having a FUNdraiser

3) Pre-hispanic life and religon....Mexica philosphy....what the euroPEONS
could not understand,
so they ATTEMPTED to Destroy(Genocide)...article esta en espanol

4) “TO ALL RELATIONS” Free Story Sharing Workshops...El arte de cuentar
Cuentos, taller gratis

5) A Call For Submissions....poetry, short stories, diary entries...etc get
published and famous

6) Book Signing by- Charlie Trujillo
                  " Soldados"   "Chicanos in Vietnam"

7) overtime pay benefits el Sr. Bush is going to take this away

8) Cascada de Flores Califas tour schedule

9) September 6th
Lalo Guerrero
Legendary Godfather of Chicano music in a rare live appearance!

SCROLL DOWN TO FIND YOUR INTERES/INTEREST

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXX

Article #1

www.geocities.com/yaotlmictlan

Yaotl Mictlan (warrior from the land of the dead, guerro de la tierra de los
muertos), Metal Pre-hispanico
also check out the ligas section
Yaotl

A group of chavalos who got together in SAlt LAke City UT(todos loe miembros
son de la DF o Guerrero MX.) and put otgether this one BAD ASS musical BAND
in the Heavy metal/Azteca MEXICA tradition.....You wil definetly never hear
this bands music on any commercial spanish radio station, QUE
LASTIMA

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
ZZZZZZ

ARTICLE #2

>                    The Circle of Indigenous people,
>a non-profit organization to assist all native nations, is
>hosting an event to raise awareness and collect food donations for the
>people
>of Big Mountain who are facing hunger, poor living conditions, and
>relocation from their sacred homeland.
>Come join us for an evening of edu-tainment with
>live conscious bands.
Vendors
>Food
Raffles and more……….

>When: Saturday, September 13,2003
>
>Time: Doors open at 5:00 – 11:00pm
>
>Where: Self-Help Graphics
3802 Cesar Chavez Ave.
Los Angeles, CA

>Donation: $10.00 person or $5.00 with a 3 can
>minimum donation.
>
>                 Non-perishable donations only please
>

>General Info: James 562)695-7656.
>
>For vendor Info:Rhonda 323)728-0583

>Please visit
>http://www.theofficenet.com/~redorman/pagea~1.htm
>for more background on the Big Mountain relocation
>issue.
>To post to the list, email your message to
>redorman@...
>To subscribe, send an email to:
>BIGMTLIST-subscribe@...
>To unsubscribe, send an email to:

KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK
KKKKKK

Article #3

Stolen from:
http://64.4.20.250/cgi-bin/linkrd?_lang=EN&lah=b1c9d753821ea8ab6a066187b9234
f14&lat=1062360196&hm___action=http%3a%2f%2fwww%2emachetearte%2ecom%2fmachet
es2%2f694%2fdoc5%2ehtml

or  www.machetearte.com

Por Zaá Nayázú

Hoy comentaremos con ustedes algo sobre cuestiones religiosas de los
abuelos; esto, debido a que hemos sido acusados, vilipendiados,
estigmatizados y exhibidos como un pueblo de caníbales y no sé qué otras
minucias más.

Lo menos malo de toda esta sarta de sandeces, es que solamente consumíamos
doncellas vírgenes. Lo peor, que nunca nos han permitido defendernos.

Por eso, hoy, hoy que MACHETEARTE nos permite sus páginas para dar nuestra
versión, presentamos a su amable consideración la verdadera historia de los
dioses precuautémicos.

Y ésta es: “Entre los habitantes del Anahuac, en la antigüedad, no existían
los dioses”.

Esta aseveración podrá parecer muy aventurada, sobre todo si pensamos en la
enorme difusión de que fuimos objeto, a la caída de la gran Tenochtitlán,
como un pueblo idólatra, sanguinario, antropófago e inculto. Un pueblo que
seleccionaba bellísimas doncellas vírgenes que eran sacrificadas en una
multitudinaria fiesta en la que todos eran felices.

Se me ocurren veinte mil argumentos para rebatir la idiotez, pero sólo basta
recordar que la ÉTICA VIVENCIAL del pueblo Anahuaco obligaba un profundo
respeto a todas las formas de vida.

Desgraciadamente, la historia la escriben los vencedores y ellos vieron
decenas, miles de piedras de sacrificios a lo largo y ancho de las miles de
expresiones arquitectónicas de esta raza.

Pero bastaría hacer algunas observaciones en los “centros ceremoniales” como
Teotihuacan, Chichen Itzá, Mitla, Teotenango, Chalchihuites, Chicomostoc, y
cientos de vestigios más a lo largo y ancho del territorio comprendido entre
el lago Michigan y Nicaragua, para comprender que estos “templos” en
realidad fueron, en su gran mayoría, CENTROS DE ESTUDIOS ASTRONÓMICOS.

Sólo necesitamos ubicarnos en cualquiera de esos lugares, sobre todo si
conocemos algo de la configuración del universo, para saber que casi todas
las edificaciones tienen una disposición tal, que permite la observación de
la bóveda celeste con toda comodidad. A esto, agreguemos que el pueblo
Anahuaco concebía la convivencia entre todas las formas de vida en total
armonía con el universo.

Por lo anterior, nos aventuramos a decir que entre los pueblos que habitaban
nuestro continente antes de la llegada de los occidentales, solamente
existía UN CREADOR. Tal vez, el mismo que nos impusieron con sangre e
inquisitoriales procedimientos los invasores.

Los demás “dioses”, para nosotros, los herederos de la tradición y la
cultura del Anahuac, son “elementos generadores de vida” (Agua, Sol, Tierra,
Aire, etc), respetables de acuerdo a la armonía cósmica, más no
deidificables.

Amables lectores de MACHETEARTE, con esta aportación iniciamos nuestra
colaboración para este importante medio informativo y si ustedes nos lo
permiten y el consejo editorial lo aprueba, aquí estaremos más
continuamente.

TYYYYYYYYYYYYYYYTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTt

Article #4

Great Leap presents
“TO ALL RELATIONS”
Free Story Sharing Workshops

Led by Nobuko Miyamoto, artistic director of Great Leap, in collaboration
with Ruben Guevara, poet/musician/producer and Najeeba Syeed-Miller, poet
and Muslim Peacebuilding Conference Chair.

WHEN:   Tuesdays, September 16th - November 15th from 7 to 9 pm
WHERE:  Senshin Buddhist Temple, 1311 W. 37th Place, Los Angeles

Relocation, repatriation and deportation are challenges some have faced in
the past and others are facing now.  How do we use our stories to heal
ourselves and support others?  How can we use them to change the future?

Join our workshops that bring together Japanese American, Mexican American
and American Muslim community members to share stories of our common
experiences and unique traditions.

In this series of workshops, we create a safe and supportive space, using
movement warm-ups, fun theater games and creative exercises, working
collectively and individually to explore the process of the telling of our
stories in captivating ways.  This series will culminate on November 15th in
a presentation for the Ramadan “Breaking the Fast” gathering at Senshin
Buddhist Temple.

ALL ARE WELCOME.  No experience necessary!

For questions or to RSVP, please call Nona Chiang, Associate Producing
Director, at (213) 250-8800 or email nona@...

ABOUT GREAT LEAP:
Great Leap is a Los Angeles based multicultural performing arts organization
that has been creating and presenting original works in theater, music and
dance for more than 25 years, both locally and nationwide.  The
organization’s “To All Relations” residency program was inspired by the
sacred Native American salutation, “Mitakuye Oyasin.”  Its aim is to engage
communities in the artistic process, instilling a deeper understanding of
and a greater sense of connection between people from diverse cultures.
Since 1995, Great Leap has led “To All Relations” residencies with
communities throughout the US, including Phoenix, Watts, San Jose, Detroit
and Boyle Heights.

This project is supported in part by the Los Angeles Cultural Affairs Dept.

DIRECTIONS:
Senshin Buddhist Temple is located near USC, off the 10 Freeway. The main
temple itself is located at 1311 West 37th Street. However, the workshops
will be held at the social hall at 1341 West 37th Street, two houses WEST of
the main temple parking lot.

From points north, east and west: Take the 10 Freeway, and exit Normandie.
Go south on Normandie. Go left onto 37th Street.  Go down 37th Street to
1341 W. 37th Street, which is before you hit the first intersection.  If you
hit Raymond or the big Temple parking lot or the elementary school, you’ve
gone too far.

From south: Take the 110 North, exit Exposition.  Go west on Exposition
about 2 miles and then go north on Normandie.  Make a right onto 37th
Street.  Follow directions above.

Please do not park in the big Temple parking lot.  Thank you!

Nona Chiang
Associate Producing Director
Great Leap, Inc.
1145 Wilshire Blvd., Suite 100-D
Los Angeles, CA 90017
Tel: 213-250-8800
Fax: 213-250-8801
http://www.greatleap.org

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
ZZZZZZ

5)

A Call For Submissions

>We are now reading short stories, diary entries, poetry and
essays for an anthology entitled, "Don't Piss Off the Cook: The Kitchen
Table
>Diaries." Submissions are encouraged from all parts of the globe
and inclusive of all genders, sexual orientations, religions, races
and ethnicities.

>Edited by Monalesia Earle (CUSSW '89) and Russell Campbell, this anthology
>will celebrate the women in our lives: their impact
upon us,  how they protect and nurture us, their ability to prevail in the
face of adversity/oppression/exclusion, and their unique gifts to the
human  race. We are interested in stories/poetry, etc., that explore the
>lives, the power, and the influence of women from behind the veil
>(muslims); from the back woods of rural counties and provinces (farmers);
>from domestic help (west indians and blacks); from
migrant workers (mexicans); from families of holocaust survivors; and from
>gypsies, africans, and aborigines. Virtually any story that deals
with the power (unrecognized or otherwise) of women, is welcome.

>Closing Date: October 31, 2003 (This deadline may be extended, depending
>upon the needs of the editors and publisher.) For
complete guidelines, e-mail Monalesia at: saysun90@...

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
SSSSSS

6)

Raices Art Gallery Invites you to attend
Book Signing by- Charlie Trujillo
                   Soldados/Chicanos in Vietnam

Where-    Raices Art Gallery Eastridge Mall San Jose
          2nd level next to Jc Penny
          Call us at 408-274-8900 for any questions
When-     September 13, 2003
Time-       12-6pm

WWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW

Article #7

September 2, 2003

http://www.unionvoice.org/campaign/septovertime/forward/x8xs5gzy5wjb

> [...]
>pay. Please act today.
>
>Thanks for all you do.
>
>ALREADY ACTED? PLEASE ACT AGAIN AND THEN SPREAD THE
>WORD.
> >
>If you received this message from a friend, you can
>sign up for Working Families e-Activist Network at:
>
>http://www.unionvoice.org/wfean/join.html?r=FdqwdC61xp1UE
>>
>If you would like to unsubscribe from the e-Activist
>Network, visit your subscription management page at:
>
>http://www.unionvoice.org/wfean/smp.tcl?nkey=x8xs5gzy5wjb
>

>Click on the link below for more information
>from your union, online activism and benefits.

PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPppppppppppppPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
PPPPPP

Article #8

1. Upcoming Performances:

This Week:

Thurs., Sept. 4th, 9:05 PM
CASCADA DE FLORES SHOWCASES AT WESTERN ARTS ALLIANCE
CONFERENCE IN LONG BEACH, CA
Hyatt Hotel - Shoreline Room A&B.
Conference info: Sept. 2-6 in Long Beach, CA. at the Long Beach Convention
Center. Affiliated Showcases in various locations around convention center.
You do not have to be attending the conference to attend a showcase.

CASCADA DE FLORES SHOWCASE: Thurs., Sept. 4th, 9:05 PM, Hyatt Hotel -
Shoreline Room A&B. Complimentary dessert will be available!
More info: knudsenpro@...

Friday  Sept. 5  7-9 pm
House Concert
Santa Barbara, CA
Please call for more information: 805.886.0435
or email sabra@...

--

Future Dates:

Saturday  Sept. 27  7:00 pm
Peña Juchit Ireta
the trio in concert...en Español
First unitarian church
160 N.Third ave.
San Jose, Ca
Donacion: $ 10.00
www.lapenajuchitireta.org

Thurs., Oct. 23th, 8:00 PM
ARTS NORTHWEST
CONFERENCE IN BOISE, ID
Boise Ctr. On the Grove--Summit Rm.

Sunday  Nov. 9   6 pm
Presidio Chapel
Trio in concert with special guest:
Jorge Mijangos (jarana veracruzana, tres cubano)
123 East Canon Perdido St., Santa Barbara
$14 at the door Info: Call (805) 965-0093

Saturday & Sunday, November 15 & 16
Ensambles Ballet Folklórico celebrates 10 year anniversary
Cascada de Flores will be part of a concert of regional dances and song from
Mexico
Everett Middle School, San Francisco, CA

Saturday  Nov. 22, 10:30am!
Los Amiguitos de La Peña
La Peña Cultural Center
3105 Shattuck Ave. in Berkeley.
Cascada presents Mexican music and dance for children
$4 adults $3 children
Family discount of  $10 for family of 3 or more.

Sunday, November 23rd
Community School of Music and the Arts presents
2003-2004 CSMA Free Family Concert Series
Cascada de Flores: Music and Dance of Mexico
Mountain View Center for the Performing Arts
500 Castro Street
Mountain View, CA
2:30 & 4:30 pm
Info: 650/903-6000

Save these Dates!

December 6, 2003
Mexican Heritage Plaza
San Jose, CA
The trio celebrates the Mexican Christmas season
with Los Lupeños de San José and a Mariachi Juvenil of San Jose

The trio returns to Freight & Salvage Coffee House
Friday, January 30 2004 8pm
Freight & Salvage Coffee House
1111 Addison Street
Berkeley CA 94702
tel: 510/548-1761
$15.50

--

2.  Cascada de Flores Wish List
A small van

--

3.   A bit about us:

Cascada de Flores  (“waterfall of flowers”) explores the musical traditions
of Mexico and Cuba, focusing on songs from the early 20th century. This trio
originating in the San Francisco Bay Area features the vocal duet of Arwen
Lawrence de Castellanos and Sabra Weber, and the guitar of Jorge Liceaga, as
well as a variety of traditional Mexican and Cuban instruments, resulting in
a rich, delicate and educational experience.   Their debut album, "México",
as well as their second CD, “puente a la mar”, just released in December
2002, have been praised for their diverse repertoire and exquisite
performance.  Cascada de Flores also presents their music and dance programs
for children in schools, libraries and theaters in the Bay Area.

--

ya se fue el verano,
que disfruten el otoño

Jorge, Sabra and Arwen

Cascada de Flores
PO Box 10642
Oakland, CA 94610
415.999.3340
info@...

Please let us know if you would like to be removed from our mailing list.
You can also check in on our website www.cascadadeflores.com for information
and performances.

KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
LLLLLLLLLLLLL

Article #9

Down Home Music Store Presents
Live Music In Our Store

We are pleased to present free in-store concerts
by local and visiting artists two Saturdays of the month at 2:00 PM

September 6th
Special Double Bill

Lalo Guerrero
Legendary Godfather of Chicano music in a rare live appearance!

And later that day...

At 5 PM

Tèada
Exciting, new traditional Irish band from County Sligo

www.downhomemusic.com

Down Home Music Store
10341 San Pablo Avenue
El Cerrito, CA 94530